Sponsoreret
Som webshopejer, butiksejer eller sågar privat person sendes der en del pakker ud – lige som at du modtager en del. Vi har alle oplevet at modtage en pakke, som har haft en uheldig medfart på sin rejse. Ofte betyder dette mindre, så længe indholdet kommer sikkert frem. Dit valg af emballage er det første som kunden møder, og derfor er det en vigtig del af din branding – det er med andre ord en stor del af helhedsoplevelsen for den, der modtager pakken.
Kom godt afsted og hjem igen
Papkasser er ofte brune og kedelige, men det behøver de heldigvis ikke være. Du har forskellige muligheder, som gør den samlede oplevelse lidt sjovere. En oplagt løsning er at inddrage papkassen og gøre den til en integreret del af din branding eller personlige forsendelse. Dette skal du gøre ved at få trykt dit logo, navn eller andet på selve kassen. Det er også muligt at sætte dit personlige præg på emballagen ved at vælge en emballage i en anderledes farve. Det er fortsat vigtigt at tænke på miljøet, så du kan også vælge en emballage i genanvendeligt pap. Du kan bruge den samme tilgang, når du skal vælge pakkelabels til forsendelser.
Optimér dit valg af emballage
Det er vigtigt at vælge emballage, som afspejler indholdet. Hvis du vælger at anvende en kuvert, er det eksempelvis muligt at tilføje et smart klistermærke med dit logo påtrykt. Overvej, hvad det er for et produkt, du sælger. Hvis du sælger tøj, er sandsynligheden for returordre muligvis højere, da det kan være svært at vælge den rette størrelse. I sådanne tilfælde, vil du opnå den bedste respons fra kunderne ved at vælge en emballage, som tillader, at de kan sende tøjet tilbage i samme emballage.