Sponsoreret
Der er tryk på sundhedsvæsnet. Vi ser det i utilfredse medarbejdere der løber rundt og fortæller om stresset, ved at skulle tilse for mange patienter, hver eneste dag. Personalet gør uden tvivl deres bedste, men når tingene går stærkt, sker der af og til fejl.
Det er ikke en stor fejlprocent, men bag de lokumskolde tal, finder vi levende og varme mennesker, der er blevet udsat for en fejlbehandling, og derfor har fået en skade på grund af et behandlingsforløb hos en læge. De skader hedder patientskader. Og hvis du har fået en patientskade, har du krav på erstatning.
Graden af skade har betydning
En skade kan opstå pludseligt, men patienter kan også opdage skader længe efter et sygdomsforløb. En skade kan være forårsaget efter en operation, eller behandling med et forkert lægemiddel. Det vigtigste er. at man reagerer så snart man får kendskab til sin skade.
Når Patienterstatningen skal vurdere sagen, kigger de primært på, hvor alvorlig skaden er. Jo værre en sygdom patienten er blevet behandlet for, jo hårdere kan lægen tillade sig at behandle patienten.
Få professionel hjælp
Det kan være en svær opgave at navigere igennem Patienterstatningen, der er mange detaljer, der skal være på plads, før man kan forvente et blive kompenseret. Derfor er det altid en god idé at få hjælp af en erstatningsadvokat, der kan få dig sikkert igennem et erstatningsforløb.
Med en advokat ved hånden, er du sikret rådgivning hele vejen igennem forløbet. De hjælper dig med at forstå den komplekse lovgivning, der omslutter patientskader. Som menigmand kan det især være svært at vurdere, hvor meget man egentlig har ret til. Det er ikke et problem med en erstatningsadvokat, der sidder med bunkevis af sager om patienterstatning hvert år.